שתף בוואטסאפ את 'http://www.דניוידיסלבסקי.co.il/ראיונות-מלאים/דר-עוד-יניב-זיי/' שתף בפייסבוק את 'דʺר עוʺד יניב זייד ' שתף באימייל את 'דʺר עוʺד יניב זייד '

דוקטור שכנוע - ד"ר עו"ד יניב זייד בראיון עם דני וידיסלבסקי

דוקטור שכנוע - ד"ר עו"ד יניב זייד בראיון עם דני וידיסלבסקי

29/1/21

לאחר 8 מיליון צפיות בסדרה –

הצופים כבר יודעים שאנחנו מאפשרים מגוון גישות ודעות.

שולחים אלינו בקשות והצעות למרואיינים באופן קבוע.

יש כאלה שאומרים שבמדיה הממסדית נותנים במה רק לדעת השלטון, ולכן צריך לאפשר במה גם "לצד השני".

מנגד, יש כאלה שאומרים שמאות מדענים, רופאים, אנשי אקדמיה ואנשי תרבות שמציגים גישות שונות זוכים לתפוצה נרחבת ברשתות החברתיות, ולכן צריך לאפשר במה גם "לצד השני".

אני מקפיד להיצמד לגישה פשוטה שאומרת:

אין כאן שני צדדים.

כולנו חיים באותה המדינה.

וכולנו באותו הצד.

ולכן צוות ההפקה של התוכנית ואני שוקלים, וכמעט תמיד מקבלים בחיוב בקשות והצעות לגבי מומחים "משני הצדדים", כל עוד הם עומדים בשלושה תנאים:

1. המטרה של המומחה היא לעזור ולשפר את המצב עבור כולם

2. המומחה בעל ידע ונקודות מבט בעלות ערך לצופים

3. המומחה מקפיד לנהל שיחה תרבותית ועניינית

לאחרונה קיבלתי פנייה לראיין מומחה שישכנע שאולי הצעדים הקיצוניים ביותר שנקטו ממשלות דמוקרטיות נגד האזרחים (בטח שבימי חיינו) - יש להם הצדקה.

וחשבתי שאין מתאים יותר למשימה מאשר ד"ר עו"ד יניב זייד – הידוע בכינויו "דוקטור שכנוע".

יניב מומחה בינלאומי למכירות, שיווק, שכנוע, מו"מ והעברת מסרים.

זכה בשלל פרסים והישגים בין השאר:

* מקום שלישי בעולם בשנת 2003 באליפות העולם לנואמים יחידים.

* הסופר הישראלי שסגר את העסקה הגדולה ביותר לספר בסין.

* אחד הישראלים הבודדים שהגיע - עם 2 ספרים שונים! - לרשימה הכללית של 100 הספרים רבי המכר הגדולים בעולם של "אמזון".

וגם גילוי נאות.

יניב חבר אישי,

ואחד האנשים שעזרו לי להוציא לאור את רב המכר שכתבתי 'סודות השיווק של ביבי',

ובנוסף, יניב גם עוזר לי עם הספר הבא שלי.

יניב הגיע כדי להביע את הדעה הסבירה שאינה חושבת שמדובר בהתקפה הגדולה ביותר על הזכויות שלנו,

ולא מדובר בניצול של פחד ממחלה לצרכי שליטה ופוליטיקה - אלא מדובר בצעדים סבירים והחלטות שקולות תחת תנאים קשים.

בהכנות לקראת הריאיון סיכמנו שלצורך הדיון הפורה אני אאתגר אותו עם מספר עובדות וגישות של מומחים "מהצד השני".

השיחה קלחה ולכן בפועל הספקנו לעבור על משהו כמו 20% מהנושאים שרצינו לדבר עליהם.

לא משנה "מאיזה צד" אתם, אני בטוח שתיהנו מהעברת מסרים ברמה הגבוהה ביותר תוך כדי הקפדה על תרבות שיח –

כי מעבר לאמת של קורונה, אחת המטרות שלנו בסדרה היא לאחד, לחבר ולהראות שאפשר לדבר על הנושא ששולט בחיי כולנו בצורה מכובדת ועניינית.

הנה כמה מהנושאים שדיברנו עליהם בשיחה שלנו:

* למה ראש הממשלה מעורר כל כך הרבה אנטי?

* עם ישראל – ברדקיסטים או צייתנים?

* כוחו של שיווק - מה קרה ליניב אחרי קריאת הספר של הצורר הגרמני?

* מהי פוזיציה?

* איך אפשר להפוך משהו לא נורמלי ומזיק למשהו נורמלי ונתפס כמיטיב באמצעים שיווקיים?

* איך משתמשים בזכויות בסיסיות למטרות של שיווק של בריאותיים?

* למה יש רופאים שמתריעים שבתי החולים בקריסה גם בזמנים שהמספרים לא מראים כך?

* מה ההבדל בינינו לבין היפנים?

* מה התגלה במחקר אמריקאי בנושא שכנוע אנשים להתרסן?

* איך מכניסים לאנשים אקסיומות שלא בהכרח נכונות?

* מה הבעיה האמיתית עם הדרכון הירוק?

* איך יצרו לחץ חברתי על אנשים בעזרת עיקרון השכנוע "הוכחה חברתית"?

* למה הממשלה מקצינה את הצעדים יותר ויותר במקום להוריד את ההגבלות?

* אם ממשלה או תאגיד ענק נותן לך משהו בחינם - מה זה אומר?

* מה יקרה אם נפסיק להאמין ל-4 הנחות היסוד של תורת הקורונה?

* סגר בעד ונגד?

* ריחוק הוא בריאות – או חיבוק מציל חיים

* יש מגיפה הכי גרועה אי פעם – או וירוס מסוכן וקטלני

ועוד ועוד ועוד

לסמן 'פרסם גם בפייסבוק'